afdalen - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Tineke en Magda - WaarBenJij.nu afdalen - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Tineke en Magda - WaarBenJij.nu

afdalen

Door: Magda

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Magda

05 November 2014 | Nederland, Castricum

De afdaling vanochtend begon heel heftig: eerst nog een klimmetje en daarna een paar afdalingen die zo steil waren dat wij eveneens besloten de benenwagen in te schakelen. Maar daarna een geleidelijke afdaling waarbij de trappers amper rond hoefden, wel dertig kilometer lang. In een prachtige omgeving. Kleine dorpjes, met tuinen in zeer afwisselende vegetatie. Wat daar vooral opviel: het was schoon. In een volgend berichtje komen we daarop terug. Veel mooie tempels en tussen de dorpen rijstvelden. Tineke heeft daarvan foto's gemaakkt, die ze morgenochtend (voor jullie is het dan nog nacht) zal toevoegen. Na 45 km zouden we in een groter dorp een slaapplaats zoeken. Het plan was om van daaruit de plaats Tabanan met een taxi te bezoeken, aldaar naar een museum en een dansvoorstelling te gaan. In Mengwi vonden wij echter geen slaapplaats. Plan B, van daaruit naar een rustig strand liep ook uit op een fiasco, de enige slaapmogelijkheid aldaar was vol. Dan maar met een Bemo naar Kuta, zoals beschreven in onze reisgids. We hebben zeker wel een uur gewacht langs de weg en werden er wel een beetje moedeloos, kijkend naar de zon die langzaam begon te zakken. Tenslotte heeft een pickup ons opgepikt. We zitten dus een dag eerder dan gepland aan het einde van de fietstocht. Vandaag dus 50 kilometer op de fiets afgelegd.....hoewel, voor het grootste deel was nauwelijks sprake van fietsen. Het was in elk geval een heel mooie afsluiting.

• 05 November 2014 - 15:15

Nienke:

Lieve vriendinnen,

Eindelijk een berichtje van mij.
    Oh, wat krijg ik zin om direct te boeken naar Bali! Ik ben toch wel een beetje jaloers op jullie.
    Erg leuk om alle belevenissen zo vaak te lezen. Wat maken jullie veel mee! Ben ook erg benieuwd naar de foto's. Gaan jullie nog terug naar Mengwi of dat rustige strand?
    Als troost zoek ik dagelijks een goedkope vlucht naar La Palma in januari. Ga daar met neef Piet naartoe. Van Simon heb ik al veel info en leuke logeeradressen gekregen.
    Hier gaat het goed. Heb sinds vandaag een advocaat toegewezen gekregen die Simon toevallig ook kent vanwege het huis in Dirkshorn dat ze bijna hadden gekocht.
    Geniet van de laatste vakantiedagen en tot ziens.

Liefs, Nienke

• 06 November 2014 - 00:37

Matty:

Wat een pracht verhaal weer! Fijn dat alles goed ging met de afdaling! Wat hebben jullie veel meegemaakt. Ik probeer me steeds Balinese beelden in te denken, maar merk dan dat ik steeds fout ben als ik de fotos zie. Daarom is het zo fantastisch leuk om jullie fotos te bekijken. Ik hoop dan ook dat ik straks een keer een foto reportage zal zien.
    Nog fijne dagen en alvast een goeie reis terug.
    mm

• 07 November 2014 - 22:38