Tamblinganmeer - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Tineke en Magda - WaarBenJij.nu Tamblinganmeer - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Tineke en Magda - WaarBenJij.nu

Tamblinganmeer

Door: Magda

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Magda

02 November 2014 | Nederland, Castricum

Gisterenavond kregen we een uniek aanbod van een Indiase. Zij had een gids geregeld en als we meegingen konden we de kosten delen. Het programma zag er aantrekkelijk uit. En dus gingen we vanmorgen met Finesse en de chauffeur Boedy naar het Tambliganmeer. Daar kregen we een andere gids. Het gebied staat onder protectie van Unesco, en is tamelijk ongerept. Via een zeer lange trap omlaag kwamen we bij een klooster. Van daar via smalle paadjes met wat klauterwerk door het dichte bos.Onderweg gaf de gids af en toe uitleg. Bijvoorbeeld over een boomsooort die om een andere boom heen groeit en zo parasiteert tot er niets meer van over is. Deze boom heeft dan in het midden een groot gat en omdat hij uit verschillende scheuten is gegroeid kan je erdoor kijken, zelfs er in schuilen voor de regen. De regen komtmaar niet, ofschoon het vandaag flink is gaan waaien. Tineke wil zoooo graag regen. Misschien moet ze nog een week wachten, tot we thuis zijn. We kwamen uit bij een andere tempel, waar we overztaken, in een eenvoudige boot. Twee roeiers. Aan de overkant waren motorcrossers illegaal bezig, erg storend. We liepen langs hortensiekwekerijen weer omhoog en aten wat in een restaurantje waar Boedy ons weer opwachtte. Een mooie dag in redelijk ongerepte natuur.

• 02 November 2014 - 09:19

Eric:

Wat een geluk en pracht. De regen komt hier maandag/dinsdag a.s. zeer waarschijnlijk.
    geniet nog maar daar!! Groetjes van hier. E + I.