een toeristisch dagje - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Tineke en Magda - WaarBenJij.nu een toeristisch dagje - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Tineke en Magda - WaarBenJij.nu

een toeristisch dagje

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Magda

31 Oktober 2014 | Nederland, Castricum

Vandaag met de private car met chauffeur op stap geweest (kleine 30 euro).
Eerst stonden de zeeschildpadden op het programma. Ongeveer 50 km verderop. Het is een beschermingsproject. Men koopt de eieren van de visser, de eieren worden begraven in een hatchery (Kim weet er alles van!). Als ze uitkomen, gaan ze in een grote bak tot ze 3 maanden oud zijn. Dan mogen ze naar zee; ze zouden dan iets beter kunnen overleven. Als toerist mag je er eentje naar zee sturen en hoewel heel toeristisch, toch wilde ik dat wel. Maar....helaas....dat moest voor 10 uur gebeuren. Te laat dus. Ach nou jas, niet zo heel erg. Ik vind het toch een beetje onnatuurlijk.
Onderweg naar het volgende toeristenpleke (warm water bron) kwamen we apen tegen die uitgebreid in zee zwommen, met elkaar stoeiden in zee, in zee sprongen enz. Net als mensen doen! Het was een heel komisch gezicht en we beschouwden het als een toegift.
Deel twee was de warmwaterbron. Magda heeft zich in het helende water gestort. Nu is ze aan het vervellen op haar neus, hihihi...
Deel 3 van de toeristentrip was een boeddistisch klooster. Erg mooi en indrukwekkend.
We slapen hier nog 1 nachtje. Morgen gaan we de bergen in, waar het koel is, zeggen ze.

Leuk al jullie reacties! Bedankt!

• 31 Oktober 2014 - 13:08

Anjo:

Leuk hoor zo'n dagje er tussendoor!
    Even weer iets anders. Anjo

• 31 Oktober 2014 - 16:55

Eric Taanman:

Je make toch wat mee in je leven. Wat een prachtige belevenissen.
    Hier kan je buiten zitten . Vanmiddag in het zonnetje ongelooflijk, 26 graden.
    In mijn bloes op de fiets naar DD geweest en met Ineke een duinwandeling gemaakt.
    Dus wij genieten ook , maar dan effe anders.
    See you!! Eric.

• 31 Oktober 2014 - 20:33

Kim:

Poekie!!:D
    Maar de eieren kopen van de visser?? Hoe komt die er dan aan??

En die apen zien er inderdaad uitermate komisch uit! Schitterend.
    En die orchideeën trouwens, van vorige fotoserie,...hoe heeft de natuur dat nou weer laten ontstaan!

En inmiddels van wat meer 'koelte' aan het genieten daar in de bergen??

Tot volgend verslag weer!
    Kim

• 31 Oktober 2014 - 23:41

Joke:

Ik denk dat jullie hebben staan te gieren v h lachen zo met die apen, geweldig!!
    Geniet ervan
    Joke