TirtaGangga - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Tineke en Magda - WaarBenJij.nu TirtaGangga - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Tineke en Magda - WaarBenJij.nu

TirtaGangga

Door: Magda

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Magda

28 Oktober 2014 | Nederland, Castricum

Eergisteren vertrokken we uit PadangBai met een tikkeltje weemoed. We hebben totaal drie nachten geslapen in onze bamboevilla(twee verdiepingen) en PB is minder toeristisch dan de andere dorpen die we hebben bezocht, op Sedimen na. De weg was bijna voortdurend stijgend, maar wel heel langzaam dus het was te doen.
We sliepen vanacht in TritaGanga, de naam heeft iets met de Ganges te maken. Een of andere vorst liet hier, nota bene in 1948, een paleis bouwen, dat niet zonder reden het waterpaleis wordt genoemd. Daar logeerden we naast, met een mooi uitzicht daarop. Bovendien aan de voet van de vulkaan GunungAgung, dichterbij dan de vorige keer, inSedimen. Gelukkig wordt de vulkaan niet onrustig van ons.

• 29 Oktober 2014 - 07:21

Wil:

Zitten jullie ook wel eens in een dip? Het lijkt allemaal één groot feest. Je moet wel een berenconditie hebben om in de hitte met bepakking tegen die bergen op te fietsen. De paradijselijke plekjes maken het steeds weer goed, denk ik. Is dit de reis van je leven? Of hebben jullie al teveel beleefd op dit gebied?
    Hoe dan ook ik heb bewondering voor jullie en dankzij jullie verslagen, geniet ik mee. Dank je wel!
    Liefs van Wil